Kawasaki Efsanesinin Doğuşu Gelişimi

Kawasaki Efsanesinin Doğuşu Gelişimi

Kawasaki: Bir Motosiklet Efsanesinin Doğuşu ve Gelişimi

Kawasaki Şirketi’nin hikayesi 1924 yılına kadar uzanıyor; o zamanlar metalurji ve uçak sanayiyle ilgileniyorlardı. 1949’da, motosiklet endüstrisine girmeye karar verdiler ve motosikletlere uyarlanabilir motorlar üretmeye başladılar.

Kawasaki‘nin ürün yelpazesinde 60cc iki zamanlı motorlar ile BMW teknolojisiyle geliştirilen 150cc ve 250cc dört zamanlı motorlar bulunuyordu. BMW ile olan ilişkileri sayesinde bu motorları geliştirmekteydiler. 1954 yılına gelindiğinde Kawasaki Motosikletleri, Meihatsu adı altında ilk tam motosikletini üretti (Kawasaki Uçak A.Ş.‘nin bir yan kuruluşu). Hemen hemen aynı dönemde, kendi scooter serilerini pazara sunmaya çalıştılar, ancak o dönemin iki büyük scooter üreticisi, Fuji Rabbit ve Mitsubishi Silver Pigeon ile rekabet edemeyeceklerini anlayarak bu girişimden vazgeçtiler.

Kawasaki‘den bahsetmeden, Japon Motosiklet sahnelerinde Honda, Suzuki ve Yamaha gibi büyük oyuncular haline gelmelerine yardımcı olan bir diğer markayı anmamak olmaz: Meguro Motosikletleri. Meguro, 1937 yılında motosiklet endüstrisine girdi. Hükümetle iyi ilişkiler kuran Meguro, ordu siparişlerinden faydalandı. İlk motosikletleri Z97, İsviçre menşeli Motosacoche’den etkilenen 500cc rocker-valve motosikletti. Bu model, fabrikaya başarı getirdi ve Z97, ellilerin ortalarına kadar üretimde kaldı.

Zamanla, Meguro, güçlü bir İngiliz etkisi olan çok güzel 250cc ve 350cc rocker-valve, tek silindirli modeller ile yüksek performanslı çift silindirli motosikletler üretti. Ticari başarılarının yanında, düşük fiyatlı bir 125cc rocker-valve ve var olan 500cc motor için tamamlayıcı olarak bir çift silindirli 650cc modeli piyasaya sürdüler.

Ancak 1958’de Meguro, İngiliz etkisinden kurtulmaya çalıştığında sorunlar yaşamaya başladı. Mount Asama’nın bir kazanma prototipi baz alınarak, Meguro Motosikletleri, overhead kamshaft’a sahip üç şık makine üretti: 125cc E3, 250cc F ve 350cc YA. Maalesef, bu motosikletler fazla ağır oldu ve alıcıların ilgisini çekemedi.

Meguro, daha sonra rocker valve modellerine geri dönecek. 1960 yılına kadar Meguro Motosikletleri, en iyi 10 üretici arasında kalmayı başardı, ancak yukarıda bahsedilen kötü kararlar nedeniyle şirket gerilemeye başladı ve kısa süre içinde Kawasaki tarafından satın alındı. 1960 yılında Meguro, Kawasaki Motosikletleri ile ilk anlaşmayı imzaladı ve 1962 yılında tamamen ortadan kayboldu. Bu da bizi Kawasaki Motosikletleri’ne geri getiriyor.

1960 yılında, Kawasaki, Kawasaki Uçakları’nın motosiklet bölümüne ciddi bir destek vermeye karar verdi. Meihatsu markasını pazardan çektiler; düşük seviye ve düşük güce sahip makinelerin kendi fabrikasını kurdular ve Meguro’yu satın aldılar. Aynı yıl, ilk motosikletleri, 125cc iki zamanlı motosiklet, banttan indi.

1969 yılında Kawasaki, çok yüksek performanslı motosikletler ile kendine bir isim yapmaya başladı; başlangıç, H1 modeli (500cc) veya Mach III olarak bilinen motosiklet oldu. H1, ağırlık dağılımı nedeniyle tekerlek havaya kaldırmada oldukça başarılıydı. Çok fazla yakıt tüketiyor ve sert bir üne sahipti. İki daha küçük versiyonu da piyasaya sürüldü: S1 (250cc) ve S2 (350cc). 1972’de, orijinalinin daha büyük bir versiyonu olan H2 veya Mach IV (748cc) üretildi. Üretim, 70’lerin ortalarında emisyon kurallarının çok katı hale gelmesi sonucu durduruldu.

H modelleri iyi bir sürüş dinamiği sunmasa da, Kawasaki o dönemde diğer üreticilerin rekabet edemediği bir süper motosiklet geliştirdi. 1973’te Z1 modeli, 903cc motorla piyasaya çıktı ancak ilk olarak 750cc motor planlanmıştı. Ancak Kawasaki, 1968’de Honda CB750’nin lansmanından dolayı motoru bekledi ve iyileştirdi. Z1, yüksek performansı ve uygun fiyatı sayesinde büyük bir üne kavuştu ve “kral” lakabını aldı. 1976’da Z1, Z900 oldu ve motor geliştirildi. Daha sonra, daha fazla motor gücü ile Z1000 piyasaya sürüldü.

1970’lerin sonlarına doğru Kawasaki, Z650 gibi daha küçük “zed” motosikletler geliştirdi ve 1977’de tanıttı. Ayrıca, diğer Japon şirketlerini daha büyük, daha güçlü ve daha ağır bir motosikletle geride bırakmak amacıyla tasarlanmış Z1300 adlı büyük bir motor da üretildi. Ancak Japonya, daha büyük olanın her zaman daha iyi olmadığını öğrenmeliydi ve Z1300, şirket için büyük bir başarı elde edemedi.

Kawasaki, güçlü bir motor ve olağanüstü performansa sahip tam kaplamalı güzel bir motosiklet, GPZ900R (908cc) üretti. Yarış pisti ve yolda oldukça popülerdi. Ayrıca rahat bir sürüş sunmaktaydı.

1990’ların başında, tüm Japon üreticileri süper motosiklet modellerinde sert bir rekabet içindeydi ve rakiplerle arasındaki her avantaj başarı ve kredi getirecekti. Kawasaki, 1990 yılında piyasa sürülen ZZR-1100 (1052cc) ile bu avantajı yakaladı ve 5 yıl boyunca en hızlı üretim motosikleti unvanını elde etti.

ZZR-1100, hız ve güçle birlikte sağlam yapısı ve iyi süspansiyonu sayesinde iyi bir tur motosikleti olarak da popüler oldu. Ayrıca, çok hızlıydı. 2002 yılında Kawasaki, onu ZZR-1200 ile değiştirdi; bu yeni model, daha orta güç ve daha iyi yol tutuşuna göre tasarlandı. Daha önce ZZR üretim serisine katılan daha küçük bir ZZR 600 modeli de mevcuttu.

2000 yılına gelindiğinde, Kawasaki ultra süper bir motosiklet olan ZX-12R’yi (1199cc) piyasaya sürmüştü. Saf ağırlığı, benzersiz çerçevesi ve 176 beygir gücü, çoğu motosikleti geride bırakacak kadar güçlüydü.

2000 yılı itibarıyla Kawasaki, performans konusundaki bazı itibarını kaybetmiş olsa da, Kawasaki Başkanı Shinichi Morita, Kawasaki’nin geri döneceğini vaadetti ve gerçekten de ZX-12R ve ZX-6R’nın gelişiyle Kawasaki, güzel bir geri dönüş yaptı.

ZX-6R, 1995’te piyasaya sürüldü, ancak 2003 yeni ZX-6R (636cc) gerçekten yeniden tasarlanmış ve agresif bir hızlı yarış makinesi olarak mühendislik harikası haline getirilmişti. Kawasaki, bu yeni motosiklete yarış teknolojisinin birçok yönünü entegre etti. 2003 yılında Kawasaki ayrıca, eğlenceli bir tasarıma ve esnek güçlü bir motora sahip bir sokak motosikleti modeli olan Z1000’i de piyasaya sürdü. Kawasaki, güç ünvanını geri kazanmaya doğru bir adım attı.

Günümüzde, sınıf lideri Ninja spor motosikletlerden, gürleyen Vulcan cruiser’lara, sağlam Brute Force ATV’lerden, Mule utilite araçlarına ve JET SKI su araçlarına kadar, Kawasaki ürünleri dünya çapında güç sporları endüstrisine liderlik etmektedir. Kawasaki’nin başarısının sırları, dengeli performans, yüksek kalite, güvenilirlik ve mükemmel uyum ve bitişte yatıyor. Dolayısıyla, Kawasaki’nin size sunacakları Leading Edge ürünlere bir göz atmayı unutmayın!